تومور فیبروم در رحم یکی از دلایل شایع ناباروری است – دکتر بهاره بدو شریف متخصص زنان + فیلم

یکی از شایع ترین عللی که خانم ها را به کلینیک های زنان ارجاع می دهد فیبروم و میون می باشد.

فیبروم یک تومور خوش خیم عضله صاف رحم می باشد که مهمترین علت آن ژنتیک می باشد و علت بعدی آن هورمون های زنانه است به همین خاطر می باشد که در سنین قبل از بلوغ این نوع تومورها وجود ندارد و در زمان یائسگی افول می کنند.

چون علامت خاصی ندارد خیلی وقت ها خانم ها اصلا نمی دانند که این تومور را دارند ولی درپایش سونوگرافی های در سنین بالای ۳۵ سال ۴۰درصد و درخانم های ۵۰سال تقریبا ۷۰ درصد گزارش شده است.

ما سه نوع فیبروم داریم اول فیبروم هایی که داخل حفره رحم وجود دارند دوم فیبروم هایی که رو حفره رحم وجود دارند و سوم فیبروم هایی که درون دیواره رحم بوجود می آیند.

فیبروم هایی که داخل حفره رحم هستند آنها قطعا روی نازایی اثر دارند و اگر کسی نازایی دارد در سونوگرافی تشخیص داده شود فیبرون داخل رحم داشته باشد باید برداشته شود و بقیه فیبرون ها در نازایی اثر چندانی ندارد.

به نقل از  مصاحبه دکتر بهاره بدو شریف

زنان و زایمان

خدمات بخش عبارتند از:
مراقبت های دوره بارداری طبق جدید ترین پروتکل های بین المللی

سزارین و زایمان طبیعی بدون درد

انجام مراقبت های مورد نیاز جهت پیشگیری از سرطان های بانوان کولپوسکوپی ، بیوپسی دهانه رحم ( در موارد زخم های پایدا رو خونریزی های غیر طبیعی ) با پیشرفته ترین دستگاه متد
مراقبت های دوره یائسگی
مراقبت های دوره بلوغ
مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج
مشاوره ژنتیک قبل از بارداری
بررسی ژنتیک و تعیین جنسیت جنین
بررسی سلامت و نوار قلب جنین (NST)