علائم مشکلات شنوایی در کودکان و شیرخوارگان و همچنین در افراد مسن چیست؟

انواع ناشنوایی چیست؟

انواع کمشنوایی به سه سطح کمشنوایی انتقالی شامل اختلالات گوش خارجی و میانی ۲ کمشنوایی حسی به اختلالات گوش داخلی شامل حلزون و سلولهای موئی گوش و ۳ کمشنوایی حسی- عصبی آسیب در سطح حلزون و عصب شنوایی تقسیم میشود. مورد دیگری هم تحت عنوان نوروپاتی شنوایی است که عصب شنوایی دچار اختلال عملکرد است.

علائم مشکلات شنوایی در کودکان و شیرخوارگان و همچنین در افراد مسن چیست؟

علائم مشکلات شنوایی در کودکان بهصورت عدم توجه به صداهای اطراف و عدم پاسخ مناسب به محرک صوتی دیده میشود. تکلم دیرتر شکل میگیرد و یا اصلاً شکل نمیگیرد. در مورد افراد مسن این افراد درصحبت با تلفن، محیط پر سروصدا و شلوغ و جهتیابی به مشکل برمیخورند.

دلیل اصلی مشکلات شنوایی چیست؟

دلیل اصلی مشکلات شنوایی بعد از عوامل ژنتیکی ناشی از ازدواجهای فامیلی، میتوان به آگاهی کم افراد نسبت به سلامت شخصی و عدم پیگیریهای لازم در صورت بروز مشکلات شنوایی نظیر وزوز یا همان صدای اضافه در گوش، درد، سرگیجه اشاره کرد؛ که این موارد نشانههای شروع درگیری گوش یا مشکلات شنوایی است.